ALL ABOUT UPU

Hallo hallo hallo assalamualaikum gaisss:)

good morninggggggggg!
hv a blast day oke ^^

result spm pun sudah amik
and now tibalah masa untuk mengorak langkah ke alam yg lebih mencabar
alam yg akan merealisasikan impian setiap insan
fr the same time alam nilah yg akan menentukan kita bakal jd apa in the future

sbnarnya ak dh lme dh isi upu ni
kemaskini pun dah banyak kali (i dnt knw pulak yg kemaskini ada limit) huahua

dah banyak kali aku tukar tukar
so, ni lah yang lastest punya (tapi ak nk edit balik)

P1 - asasi sains kesihatan bersekutu UIAM
P2 - asasi sains hayat UIAM
P3 - asasi farmasi UIAM
P4 - asasi pengajian islam dan sains UM
P5 - tamhidi sains dan teknologi USIM
P6 - asasi pintar UKM
P7 - asasi sains fizikal UIAM
P8 - asasi kejururawatan UIAM

ak nak tukar P2 tu asasi sains fizikal
oh fr your information, asasi sains fizikal kat UIAM ni different from others
kalau u lain, asasi sains fizikal akan more ke engineering
tapi UIAM ni lain
UIAM ni dah khususkan kalau nk engineer boleh amik asasi engineer

kalau asasi sains fizikal ni more to math
and aku ada survey, ada sorang senior tu dia amik sains fizikal ni, end up amik sains makanan
best okay

and why UIAM banyak sgt kn hahaha
sbb tiba2 hati ak dah jatuh cinta kan UIAM ni
sbb UIAM ni universiti yg islamik
and aku teringin nk blajar agama dlm bahasa english

dan kalau nk sambung degree terus pun boleh kt sini
janji pointer lepas lah
kiranya macam menjamin skit lah

tapi aku berharap sangat yang aku dapat allied health sc (sains kesihatan bersekutu)
kenapa? sbb ramai yg taktau asasi ni haha
tak jugak,
sbb aku ni minat psl radioaktif2 ni
and berhasrat nak further study kt bidang radiography

TAPI (ada tapi tu)

uiam ni mmg wajib belajar ARAB!
omg!
dulu gua bukan main lg, taknak smbung arab lah apalah
but what happen now?!!

okay, aku anggap ini semua takdir
mungkin sudah tertulis kat suratan aku dan arab berpisah tiada

kekeke, aku redho je
aku yakin dgn perancangan Allah

and aku dah survey UIAM ni
masa taaruf week, akan ada APT and EPT
omg?! again, what?! -.-

hahaha relax lah zati -..-

APT - arab placement test
EPT - english placement test

ni yang akan tentukan kau asasi berapa tahun

kalau pandai english, setahun lh nmpknya

tpi ak rasa aku dua tahun kot :[

(and again, Allah maha mengetahui apa yg terbaik untuk hambaNya)

kenapa tak diploma?

hmm, ak pikir jugak, kenapa ak tk pilih dip
sbb cita cita aku nk jd ahli kimia kan

ini lah yg ak tga survey ni 

and aku tak dpat apa yg aku cari
eish pakcik angkat aku ni pun
tanya lain, jwb lain

tapi yg penting nk jd chemist, kena smpai ijazah
so, kalau mcm tu, better asasi then amik ijazah kan

tapi matrik pun boleh

so better ak amik matrik or asasi lah 

and i think i want to choose asasi sains jugaklah
tukar dengan ukm hehe
so akan jadi mcm ni

 
P1 - asasi sains kesihatan bersekutu UIAM
P2 - asasi sains fizikal UIAM
P3 - asasi farmasi UIAM
P4 - asasi sains UiTM
P5 - tamhidi sains dan teknologi USIM
P6 -diploma radiografi UniSZA
P7 - asasi sains UMS
P8 - asasi peng. islam dan sains  UM

okay dah siap kemaskini! yeayyyyy
 

Popular Posts