MY FIRST TIME TRIP TO USS (PART 1)

hai gaissss, lama dh aku tak merepek dlm ni
rindu gak ah nak menulis an 
tapi apakan daya, tahap kemalasan aku lagi tinggi daripada kerajinan aku :P

so aku malas nak berintro panjang2
straight to the point jelah ye
tuh tgok title tu
YES WEH YES AKU BARU JE BALIK DARI SG
MY FIRST TIME TRIP TO OVERSEA (lah sangat hahaha padahal seberang je pun :P)
& ALSO FIRST TIME TRIP WITH MY BFF (ras)

kitorg dh lama gilaaaaa plan benda ni
dari tahun lepas lagi
mula2 dh pilih tarikh tahun lepas, tapi tak jadi 
sebab time tu ada kes virus zika kat sg tu
and jugak masa tu aku tak sihat sgt, pening2 kepala lah, muntah2 la
pastu postponed lah plan tu

and then plan lagi (nampak tak semangat nak pegi uss tu)
hahaha
cari punya cari date yg sesuai
dapat lah tarikh 28/4/17
time tu aku mmg cuti and ras pun dh habis sem 4
lagi2 usha harga utk hotel, time tu ada promotion pulakkk
so mmg dah cantikkk dah
dandan pulak hari jumaat an time tu, ingatkan tak ramai org lah en
ye lah jumaat kan working days kat sg (tapi sangkaan tu meleset sama sekali :")) allahu)

kitorg mmg dh plan 2days 1night trip 
maknanya kitorg stay satu malam kat hotel pastuh esoknya pegi uss then balik rumah terus

kitorg beli tiket uss dgn agen je, igshop @tiketmurahuss (rm220 tiket + bus)
stay kat tune hotel jb (kitorg pilih hotel ni sbb bas yg kitorg naik tu pickup kat tune hotel, so senang ah pagi tu) (rm85)

tapi before pergi tu punya lah banyak cabaran&halangan
antaranya lah ;
  • parents aku :")
aku takut mak ayah aku tak bagi jeee. yela kan, trip jauh la jugak, first time pulak tu. berdua je pulak tu. tapi alhamdulillah mak ayah aku bagi :D mula2 ayah aku macam berat hati jugak lah, tapi nasib baik mak aku relax je hahaha mak aku yg mcm yakinkan ayah aku.
  • tiket uss
haa yg ni yg buat aku bingit sikit ni. kitorg kan dh plan dari tahun lps kan benda ni, so kitorg senanye mmg dh book tiket uss dh, dah siap bank in dah. tapi kitorg dh inform dh yg kitorg nak postponed tiket tu, and agen tu pun ckp okay. so kitorg lek je la.
nak jadikan cerita, time nak dekat dgn tarikh tu, ras (dia yg dealkan psl tiket tu) ws lah agen tu. yg sedihnya dia cakap ada problem psl supplier dia lah apalah. aku mmg dh cuak habis la doh. bayangkan lah 2hari sblm nak pergi tu, tiket tak setelkan lagi. tinggal tiket je yg sangkut. hotel&pasport semua dh setel. tapi sehari sblm tu agen tu dah setelkan dh. lega lah sikit an hahaha kalau tak, sumpah lah aku tak smgt nak packing barang, takut tak jadi hahaha

27/4/17 (KHAMIS)

aku janji dgn ras nak sampai kat hotel around 5-6 pm gitu
tapi biasalah, janji melayu :") haha
aku kena tunggu ayah balik keje dulu
so dalam around 6 baru gerak dari rumah
masa nak bertolak tu, ayah aku tanya ada duit sg tak
aku mmg tak tukar duit sg, sbb aku ingatkan nk suruh ras tukar kan
tapi masa otw ke hotel tu, ayah singgah jusco sbb nak tukar duit sg :'')
dahlah 100$ = rm300+
wehhhh banyak gilaaaaa dooooo
sumpah la terharu gila :(((
yela aku ingat trip ni aku mmg nak guna fully duit aku, tapi dh ayah aku hulur kan
takkan nak tolak, ye dak?

so, dalam pukul 8.30 gitu, aku sampai hotel
tapi takboleh cek in lagi 
sbb booking atas nama ras, so kena tunggu ras dulu
sementara tu, beli lah makanan utk mlm tu dgn esok dkt 7E
fyi, 7E bawah hotel tu, dekat sangaaaaaat
sebelah 7E tu, syarikat bus yg bawak aku ke uss tu
convenient ah bagi aku
even bilik dia kecik, tapi still berbaloi la bagi aku an
sesuai lah dgn harga sebilik pun

then tak lama lepas tu, ras sampai!!!!!!
wehhhh dah lama gila kot dh tak jumpa dia
dalam setahun gak ah ~.~
rindu gila kot dgn dia hahaha
then lepas cek in tu, family aku pun balik lah
tinggal lah aku dgn ras dlm bilik tu
bilik dia not bad lah
rm85 tu sekali dgn tv, aircond, hair dryer, wifi
murah kot tuh
mana nak dapat harga mcm ni dgn hotel2 lain
and lagi satu, ada iron board wehhhh hahaha
kat sana mmg ada iron roon tapi kat tingkat 1
disebabkan malas nak gerak jauh2 (kitorg dpt tingkat 4)
ras bawak lah iron, nak selamat punya pasal, berat pun berat lah hahaha

sepanjang mlm tu kitorg cakap "weh mcm tak caya doh esok nak pegi uss dah" 
hahaha yelah kan kitorg plan lama gila kot, dgn ada problem apa semua, tiba2 dh dekat hotel, tinggal nak bangun pagi esok je pegi uss
kitorg eksaited gila 
satu malam tu kitorg borak
dh lama tak jumpa, cerita mesti lah banyak haha
terjerit2 weh dalam bilik tu
macam kitorg punya je hotel tu hahahhahaha
sorry lah jiran2 hotel semua, bagi can kat kitorg eh 

itu je utk post kalini
nnt next post aku bagi gambar banyak2 ye
post yg ni takde amik gambar pun hehe
bye fellas :)



Popular Posts